De halfintegraal scoort met zijn uitstekende rijeigenschappen. Deze sportieve indruk wordt ook versterkt door de dynamisch vormgegeven kap boven de cabine en het moderne design. Voor extra slaapplaatsen die overdag geen ruimte innemen, zorgt het optionele hefbed boven de zitgroep. Met elektrische bediening, dus gemakkelijk en zonder inspanning neer te laten. Overdag verdwijnt het bed tegen het plafond zodat er ruimte vrijkomt.
Beleef ook het grandioze ruimtegevoel tegen een vriendelijke prijs. De Trend integraal is uitgerust met alles wat deze serie van Dethleffs succesvol maakt en natuurlijk met de genen van een echte integraal: een fascinerende reiservaring dankzij de enorme panorama-voorruit, de ruimtelijke cabine en het standaard hefbed. Dit biedt uitstekend slaapcomfort en is met een afmeting van 196 x 150 cm ook nog wonderlijk groot.
De centrale tafel van de EBL- en DBL-modellen kan ingeklapt worden voor een gemakkelijke toegang tot de cabine. IsoProtect-vloer zonder treden en niveauverschillen Greeploze, strak vormgegeven bovenkasten met veel opbergruimte en AirPlus ventilatie om condensvorming te voorkomen Centraal geplaatste verwarming in de zitgroep voor een optimale warmteverdeling
De comfortabele L-zitgroep (modelafhankelijk) is een heerlijke plek om even tot rust te komen en te ontspannen.
De dag kan maar zo goed zijn als de nacht ervoor.
Daarom scoort de nieuwe Trend bijzonder hoog op het gebied van slaapcomfort met een bedsysteem van hoge kwaliteit dat voldoet aan de nieuwste ergonomische bevindingen.
Extra slaapplaatsen nodig? De halfintegralen kunnen optioneel worden uitgerust met een elektrisch verstelbaar hefbed boven de zitgroep. Twee extra slaapplaatsen die overdag geen ruimte innemen.
Heel praktisch: opbergnetten in het slaapgedeelte voor brillen, boeken en mobiele telefoon, en direct daarnaast ook nog een USB-aansluiting voor opladen.
Onder de eenpersoonsbedden bevindt zich een garderobekast. De lattenbodem kan in verschillende standen worden vergrendeld en biedt samen met de kastdeur gemakkelijke toegang.
De Trend is uitgerust met 150 mm dikke premium koudschuimmatrassen van klimaatregulerend materiaal. De lattenbodem ondersteunt het lichaam optimaal en zorgt voor een goede ventilatie.
De douche biedt veel bewegingsvrijheid en is stijlvol ontworpen. De verlichte doucheconsole maakt deel uit van de Light Moments sfeerverlichting.
Als de doucheruimte niet in gebruik is, wordt het een droogruimte voor natte kleren of gewoon een verlengstuk van de garderobekast.
Een slimme oplossing: de ruime badkamer (modelafhankelijk). De badkamerdeur kan gebruikt worden om de doorgang naar de woonruimte af te sluiten. Zo ontstaat een grote was- en aankleedruimte met veel privacy. De badkamer kan van de slaapkamer worden gescheiden door een houten schuifdeur.
De spiegelkast met schuifdeur biedt veel opbergruimte. Relingen en elastische riemen beschermen de inhoud tegen uitvallen. Het openslaande raam (modelafhankelijk) zorgt voor een optimale ventilatie, vooral na het douchen.
Handig: de afdekking van de wasbak kan als snijplank worden gebruikt als je ’m omdraait! Een echt veiligheidsvoordeel zijn de gasafsluiters, die gemakkelijk toegankelijk zijn achter de ladefronten. Want apparaten zoals fornuizen, koelkasten en kachels moeten na gebruik altijd van het gas losgekoppeld worden.
De koel-vriescombinatie van 137 l is verhoogd geplaatst, zodat hij goed bereikbaar is. Uitgerust met het AES-systeem kiest hij automatisch het optimale type energie (12 V, 230 V of gas).
De gladde achterwand is gemakkelijk schoon te houden en bevat een praktisch kruidenrek. In het achterste gedeelte is er ruimte voor een koffiezetapparaat – inclusief twee stroomaansluitingen.
Het aan de zijkant gemonteerde Multiflex-railsysteem kan met behulp van Originele Dethleffs-accessoires worden uitgebreid met haken, een keukenrolhouder of een plankje
Brandstof Diesel
6 versnellingen
Bij de aankoop van een camper, camper van of urban vehicle (hierna: camper) is het bijzonder belangrijk de juiste indeling en een aantrekkelijk design te kiezen. Daarnaast speelt ook het gewicht een essentiële rol. Familie, vrienden, optionele uitrusting, accessoires en bagage – er moet plaats zijn voor alles en iedereen. Tevens zijn er wettelijke en technische grenzen m.b.t. de configuratie en de belading. Elke camper is ontworpen voor een bepaald gewicht, dat tijdens het rijden niet mag worden overschreden. Kopers van een camper vragen zich dan ook af: hoe moet ik mijn voertuig configureren zodat het plaats biedt aan passagiers, bagage en accessoires naargelang mijn behoeften zonder dat het voertuig dit maximumgewicht overschrijdt? Om deze keuze voor u te vergemakkelijken, geven wij u hieronder een aantal tips die bijzonder belangrijk zijn bij de keuze van uw voertuig uit ons aanbod:
1. Het technisch toelaatbare maximumgewicht…
… is een door de fabrikant vastgestelde waarde die het voertuig niet mag overschrijden. Dethleffs specificeert een bovengrens voor het voertuig op basis van de indeling, die van indeling tot indeling kan verschillen (bijv. 3.500 kg, 4.400 kg). U vindt de betreffende informatie voor elke indeling in de technische gegevens.
2. De massa in rijklare toestand…
… ... omvat - simpel uitgedrukt - het basisvoertuig met standaarduitrusting plus een vastgesteld gewicht van 75 kg voor de bestuurder. Het is wettelijk toegestaan en mogelijk dat het gewicht van uw voertuig in rijklare toestand afwijkt van de nominale waarde die in de verkoopdocumenten staat vermeld. De toegestane afwijking bedraagt ± 5 %. Het toelaatbare bereik in kilo's staat tussen haakjes na de massa in rijklare toestand. Om u volledige transparantie te bieden m.b.t. mogelijke gewichtsafwijkingen, weegt Dethleffs elk voertuig aan het einde van de productielijn en informeert uw dealer over het weegresultaat van uw voertuig voor verzending aan u.
Voor een gedetailleerde uitleg van de massa in rijklare toestand, zie het hoofdstuk “Juridische informatie”.
3. Het toegestane aantal zitplaatsen (inclusief bestuurder)…
… wordt door de fabrikant vastgesteld in de zogenaamde typegoedkeuringsprocedure. Dit resulteert in het zogenaamde massa van de passagiers. Hiervoor wordt een vastgesteld gewicht van 75 kg per passagier (zonder bestuurder) berekend.
Voor een gedetailleerde uitleg van het massa van de passagiers, zie het hoofdstuk “Juridische informatie".
4. De door de fabrikant opgegeven massa voor optionele uitrusting…
… is een door Dethleffs per indeling vastgestelde waarde voor het maximumgewicht aan optionele uitrusting die kan worden besteld. Deze beperking is bedoeld om ervoor te zorgen dat de minimale nuttige massa, d.w.z. de wettelijk voorgeschreven vrij gewicht voor bagage en achteraf gemonteerde accessoires, feitelijk beschikbaar is voor de nuttige massa van de door Dethleffs geleverde voertuigen. Indien in uitzonderlijke gevallen uit de weging aan het einde van de productielijn toch blijkt dat de werkelijke nuttige massa door een toelaatbare gewichtsafwijking onder de minimale nuttige massa ligt, zullen wij samen met uw dealer en u nagaan of bv. gewichtsverhoging mogelijk is, of het aantal zitplaatsen moeten verminderen of optionele uitrusting moeten verwijderen, voordat wij het voertuig afleveren.
Een gedetailleerde uitleg van de effecten van de tolerantie op de minimale nuttige massa en de nuttige massa is te vinden in het hoofdstuk “Juridische informatie”.
5. Het extra gewicht van de optionele uitrusting en de pakketten…
... verhoogt het feitelijke gewicht van het voertuig (= massa in rijklare toestand plus geselecteerde optionele uitrusting) en vermindert de nuttige massa. De aangegeven waarde geeft het extra gewicht aan in vergelijking met de standaarduitrusting van de respectieve indeling. Het totale gewicht van de geselecteerde pakketten en de optionele uitrusting mag de door de fabrikant gespecificeerde gewicht van de optionele uitrusting niet overschrijden.